Кое е онова пространство в дома ни, което обикновено подценяваме, но в условията на социална дистанция силно преоткрихме? Последните месеци стоейки на закрито, ние не спряхме да гледаме навън и да търсим онези места вкъщи, където да се чувстваме свободни. Балконът бързо се превърна в мястото, което преодолява ограниченията, помага ни да запазим баланса в живота си и дори ни позволи да покажем обществената си ангажираност.
„Превърни балкона си в градина“ е мотото на кампания БАЛКONA, която има за цел да мотивира участниците да създадат красиво и зелено място на открито в своя дом, където да общуват повече с близките си хора и да правят всичко, което обичат. В кампанията може да се включи всеки, който иска да преобрази балкона си и търси вдъхновяващи идеи за това.
БАЛКONA се реализира изцяло онлайн, а за участие е необходимо желаещите:
- Да запишат видео или да направят снимки на своя балкон
- Да разкажат защо искат да имат балкона на своите мечти
- Да публикуват своето видео или снимки във Facebook групата ни Na Balkona,
- Да имат тераса с не е по-голяма площ от 8m2
Специално жури ще отличи участниците с най-нестандартните, интересни и оригинални отговори , които ще получат награди от организаторите на конкурса – ONA Design.
- Първа награда – 3D проект на мечтания балкон и неговата реализация
- Втора награда – 3D проект, съобразен с индивидуалността на участника
Специална награда ще връчи и публиката – ONA Design ще изготви 3D проект на балкона на този участник, който събере най-много гласове на официалната интернет страницата на конкурса www.balkona.design.
В журито се включват специалисти и доказани професионалисти в различни сфери:
- Арх. Милена Добрева – организатор на кампанията и основател на интериорно студио за дома и офиса „ОНА Дизайн“. За себе си казва, че създава „душата на сградите“. Ако интериора на дома ни виждаме само ние, то балконът става част от градската среда и я създава. А кампанията има смелата цел „да вдъхнови хората сами да станат част от промяната, като се включат и превърнат балкона си в зелена градина“.
- Гена Събева – предприемач в сферата на строителството и обзавеждането с близо 30-годишен опит и собственик на бизнес в областта на строително-инвестиционните проекти, председател на Асоциацията на интериорните дизайнери в България (АИДБ) и член на множество организации в сферата. Според нея кампанията е не само актуална, но и важна, защото „образова, предизвиква въпроси, търси решения и идеи“;
- Петя Кръстева – изпълнителен директор на списание „Наш дом“ и „Жената днес“. „Този конкурс е много навременен и предизвиква голям интерес сред много хора“, споделя за инициативата тя и допълва, че „Covid-19 допринесе допълнително за разгръщане фантазията на хората да направят балкона си по-уютен, за да могат да стоят на открито, имайки предвид не само рестрикциите за движение, но и градския начин на живот“;
- Адриана Ангелова – business development manager в маркетингова агенция, инфлуенсър, бивш интериорен дизайнер. „Проектът според мен е важен, защото все повече губим връзка с природата покрай многото ангажименти на всеки съвременен човек. А тази връзка е от съществено значение за нашето физическо и психическо здраве. Възможността за релакс и отърсване от стреса сред зеленината на собствения балкон е стъпка в правилната посока.“;
- Щелян Калчев – инвеститор и професионалист в имотите, консултант със 17-годишен опит, съосновател на агенция за недвижими имоти. Мъжката страна на журито подчертава, че БАЛКONA „ще допринесе за по-красив дом, цветно настроение и промяна“, но и отбелязва и още едно предимство – „красивият балкон повишава цената на имота“;
В кампанията могат да участват всички, които търсят вдъхновение и нови идеи за преобразяване на терасите си. Искат тя да се превърне в споделено място за весели моменти и приятни емоции и са готови да споделят това със снимки или видео.
https://www.facebook.com/balkona.design/videos/vb.108079290891614/919168671878267/?type=2&theater
ПОБЕДИТЕЛИТЕ
Конкурсът, вдъхновил десетки да мечтаят за красив балкон, който подобрява цялостната градска среда, приключи. В него се включиха близо 90 участници, които искат да станат част от промяната и чрез своите тераси да направят градовете по-чисти и зелени места за живеене.
Големият победител в конкурса е Ирина Костадинова, която ще получи безплатно цялостно преобразяване на терасата от организаторите на инициативата – ONA Design, и партньорите на кампанията. Със своето послание: „Нашият балкон е нашата малка градинка и врата към външния вълшебен свят…“, Ирина категорично спечели журито. Заслужено второ място бе отредено на Наталия Кирова за нейното слънчево, цветно и еко видео. Тя ще получи индивидуален 3D проект за терасата, с който може да я превърне в любимата си „стая на открито“. Сърцето на публиката безспорно спечели Калина Петкова, за която балконът е „Мястото за споделеност, където изпиваме първото си кафе и започваме ведро деня си, обградени в красотата на цветята“. „Терасата, ще е сърцето на дома ми“, допълва тя в своята мотивация за участие в конкурса.
Конкурсът БАЛКONA се роди в момент, в който терасата беше единственото място, на което можехме да излезем на зелено и да се порадваме на природата. Инициативата обаче си постави далеч по-смели цели от това хората да преоткрият това пространство в дома си. „Ние успяхме да им покажем колко е важна растителността на терасата и как с нея всеки допринася в борбата с мръсния въздух. Променя визията на сградата, в която живее, и увеличава зеленината в градската среда, която все повече ни липсва“, споделят организаторите.
Това е и причината ONA Design да връчи две специални награди на Дона Коилова и Милена Попова, които със своите преобразени тераси показаха, че мисията на конкурса е и тяхна лична кауза. Повечето от участниците споделиха, че именно извънредната ситуация ги е вдъхновила да превърнат балконите си в уютно място за работа, почивка, дори спорт.
Кампанията продължава със своя втори етап – пълната трансформация на балкона на победителя. Всеки един етап от нея ще може да бъде проследен във Фейсбук групата Na Balkona, където ще продължи да бъде споделяна интересна информация по темата за терасите.
Поради големия интерес към кампанията се предвижда тя да има и второ издание през следващата година.
Кампанията БАЛКONA се реализира в партньорство с: Ona Design, GRANDecor, Rozali.com, Brick Engineering, b2b Media, Madamsko, Exterior, Dartsnews, 2b-consult, Level Famous, Paragraph21, Kарта Холидей, BIOBoard, Mapei, BCA import and export services, Цветни идеи, Декоративни щайги ръчна изработка, 1kam1.com, Phivex, OSMO, 3CON.